(O recenzie client)

• Alegeți livrarea prin Poșta Română sau Curier Rapid
  • Stocul cărților este actualizat zilnic
Plătește în siguranță

Serge Brussolo – Cosmar de inchiriat.

Serge Brussolo - Cosmar de inchiriat.

1. Kaspar Hauser

Serge Bussolo este enigma imposibil de clasificat a literaturii franceze, creatorul ei unic si baroc ce combina intr-un mod impresionat suspansul cu portiuni science-fiction si horror in romanul “Cosmar de inchiriat”.

Totul incepe “intr-una din acele zile cand totul merge din ce in ce mai rau; cand imaginile din jur iti par o prelungire a cosmarurilor din timpul noptii, un fel de revarsare a imaginarului in lumea reala. Ploaia inunda peisajul […] in spate casele nu mai erau decat niste umbre vagi”. In timp ce citeam aceste randuri mintea mea era inundata de imagini in care simteam parca ploaia rece si vedeam ca prin ceata vazduhul care se intuneca sub apasarea ploii. In timp ce ma adanceam in lectura vedeam peisajul din jur prin ochii lui David.

Dupa ce am terminat de citit aceasta poveste infricosatoare am rasuflat usurat deoarece toate scenele morbide si pline de sange, frica, zgomotele infernale, mirosurile greu de suportat, copacii printre care te strecurai cu greu pentru a trece, de fapt nu au existat decat in mintea unui copil care suferise un accident in urma caruia si-a pierdut parintii pe care in cosmarul sau era obligat sa ii omoare pentru a salva oamenii printre care traia. Batut si plin de rani, sangerand si inaintand greu prin bezna nocturna, David isi cauta parintii sperand sa ii poata omora deoarece de fapta lui viteaza depindea comunitatea in care isi avea locuinta si unde primise ajutor cand avea nevoie sa se adaposteasca de monstrii in care se transformasera parintii lui, evitand astfel sa fie ucis de ei si sa fie sfasiat.

Povestea lui David incepe in masina tatalui sau care inainta prin ploaie prevestind parca nenorocirea ce avea sa se intample si se sfarseste cu accidentul in care parintii lui sunt declarati morti. Intr-un final David este nevoit sa ramana cu matusa lui May pe care David o privea stand la capataiul lui, teapana, imbracata intr-o rochie neagra prea stramta, cu mainile ale caror unghii erau distruse si tinand o Biblie, care ii spuse lui David ca a auzit tot ce-i povestise pana isi reveni din socul accidentului, asigurandu-l ca il crede si ca nu va avea nevoie de psihologi. David simte pericolul si incearca sa o convinga pe matusa May ca delirase in urma febrei. Dar matusa May se apleca si il saruta pe obraz, cand David simti un miros de jeg si naftalina ieftina. Percepand-o pe matusa lui drept un pericol pentru el, David isi doreste sa ramana in spital, sa fie internat la nebuni… numai sa nu mearga cu May pentru a fi ingrijit de ea. Dar doamna are alte planuri… si-l face pe David sa urle de durere cand il loveste de doua ori cu Biblia peste pieptul bandajat… obligandu-l sa spuna “iarta-ma” pentru ca May sustinea ca “suferinta trebuie sa ramana inlauntrul tau”.
    Personajul care mi-a placut mie cel mai mult in aceasta carte a fost Anatos, un indian inspaimantator care dupa ce il sperie de moarte pe David ii ofera dupa aceea putin ajutor…

Aceasta carte ar trebui citita fiindca imaginatia te poate purta pe cai nebanuite adancindu-te in lectura pasajelor lui Serge Brussolo. Am invatat din aceasta carte ca trebuie sa facem tot posibilul sa oferim siguranta celor din jurul nostru in masura in care depinde de noi, asa cum David era dispus sa ofere siguranta oamenilor ucigand fiarele hidoase ce omorau orice fiinta pentru a-si stampara foamea si setea.

Mi-a atras atentia un citat “Daca avem un accident, grabeste-te sa iesi din masina, nu te ocupa de noi. Chiar daca suntem raniti sau inconstienti, indeparteaza-te cat poti de repede, mai inainte ca rezervorul sa faca explozie. Nu pierde timpul incercand sa ne ajuti, mai ales daca masina a luat foc…”. E ciudat cum acest citat ne arata niste parinti minunati care isi doresc binele fiului lor, crutandu-l de un eventual pericol… dar care totusi il urmaresc pe David sa il sfasie si sapa prin peretii grosi si pietruiti manati de furie si foame pentru a-l ucide si a-si stampara nevoile.

La 12 ani David era declarat de psihologul scolii ca este un copil prea impresionabil pentru varsta lui si cu prea multa imaginatie. Toate acestea se vor descoperi in ce masura il afecteaza sau ii fac bine pe parcurs ce veti citi “Cosmar de inchiriat” din care bineinteles ca nu lipseste imaginea unei pisici negre care sa prevesteasca ghinionul ce va urma.

Adaugă o recenzie

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *